Zdravé vlasy, dlouhý rozum

Zdravé vlasy, dlouhý rozum

Základem zdravých vlasů je samozřejmě důkladná péče, která začíná jejich mytím, vysoušením, ale souvisí také se stravou a samozřejmě s přípravky, které denně používáte.

blondýna v tílku

Mytí vlasů závisí ve většině případů na délce vlasů a také na jejich struktuře.
Jemné vlasy se mastí častěji, než hrubší nebo přírodně kudrnaté. Pokud máte například ofinu, jste jistě zvyklá mýt si vlasy téměř denně, neboť se mastí především od kořínků a u hlavy tedy tuto skutečnost pocítíte nejvíce.
Obecně platí, že pravidelnost v mytí vlasů by měla záviset na vašich pocitech a zkušenostech.
Příliš časté mytí může způsobovat rychlejší příbytek mastnoty. Není tedy od věci nechat vlasy čas od času promastit – třeba ve chvíli, kdy neplánujete žádné důležité akce a nevadí vám použít v naléhavých případech suchý šampon. Přirozená mastnota navíc paradoxně vaše vlasy trochu vyživí a prospěje jim. Je to ta nejpřírodnější maska, kterou jim můžete poskytnout.

Při mytí vlasů se vyhněte extrémům v teplotě vody. Příliš studená voda nerozpustí mastnotu ve vašich vlasech, horká naopak nadmíru aktivuje mazové žlázy – myjte si vlasy vlažnou vodou.
Po použití šamponu a kondicionéru můžete vlasy na závěr jednou opláchnout ledovou vodou, než je zabalíte do ručníku – tím způsobíte, že vlasové kořínky se uzavřou a vlasy budou hebčí.
dlouhé vlasy blondýny

Po umytí nenechávejte vlasy v ručníku příliš dlouho, abyste je nepřesušila.

Ideální je vlasy po zabalení v ručníku opatrně rozčesat – snažte se je však nepoškodit a rozhodně za ně příliš netahejte – vlasy jsou nejzranitelnější právě tehdy, když jsou mokré. Pokuste se je tedy ani po umytí příliš neždímat ani je ihned nezamotávejte do upnutého drdolu.

Zásadně nechoďte spát s mokrými vlasy. Kromě toho, že se budou v noci dusit a zapařovat po váhou vaší hlavy na polštáři, docílíte akorát podivně vytvarovaného účesu a pocitu, jako kdybyste si vlasy večer vůbec neumyla.

Pokud máte čas, je samozřejmě nejlepší variantou vysoušení vlasů nechat je volně proschnout. Pokud jste však nucena použít fén, udržujte ho v dostatečné vzdálenosti od hlavy a vyhněte se přepínání na stupně foukání, které jsou příliš horké. Zkuste před vysušením vlasů pomocí fénu použít vyživující olejíček, aby vlasy zvládly tuto tepelnou zátěž.

Při česání používejte vhodný kartáč a to takový, abyste vlasy správně provzdušnili v celé jejich délce. Dlouhé vlasy rozčešete nejlépe od konečků, kdy postupně můžete přejít odspoda až k celé hlavě.

Pokud po celkové úpravě účesu vaše vlasy nedrží požadovaný tvar a rozhodli jste se použít lak na vlasy, po celém dni je nerozčesávejte hřebenem, ale raději slepené vlasy umyjte vodou, tak je zároveň zbavíte všech nečistot.

Prevence proti lámavosti a poškozeným vlasům se dá samozřejmě provádět každý den – pomocí vhodného jídelníčku. Ve zdravém těle, zdravý duch. Proto dbejte na konzumaci listové zeleniny, ovoce, ořechů a semínek a pokud můžete, tak samozřejmě i červeného masa a vajec.

Zdravé vlasy, dlouhý rozum
4.8 (96%)5